Postagens

A HORA E A HISTÓRIA

Imagem
By Demetrio Magnoli - folha sao paulo O governo Dilma 2 acabou antes de começar. Batida pelo turbilhão da crise que ela mesma engendrou, a presidente perdeu, de fato, o poder, que é exercido por dois primeiros-ministros informais: Joaquim Levy comanda a economia; Eduardo Cunha controla as rédeas da política...Leia mais em http://www1.folha.uol.com.br/colunas/demetriomagnoli/2015/02/1596225-a-hora-e-a-historia.shtml?cmpid=newsfolha

THE GREAT JEWISH EXODUS

Imagem
The Great Jewish Exodus Roger Cohen LONDON — They were gone, as completely as from Baghdad or Cairo, Damascus or Alexandria. They had vanished from Budapest and Brussels, from Frankfurt and Padua, from Paris and Manchester, from Antwerp and Stockholm..... Read more at http://www.nytimes.com/2015/02/20/opinion/roger-cohen-the-great-jewish-exodus.html?emc=edit_ty_20150219&nl=opinion&nlid=70158397

O BRASIL E O MUNDO / BRAZIL AND THE WORLD OVERVIEW

Imagem
As recentes crises que o mundo vem enfrentando, ensejam mudanças geopolíticas crescentes, em que relevantes “players” globais se intercalam em busca de ser o protagonista  em um cenário político e estratégico, cada vez mais acirrado. Os países da EU procuram equilibrar suas  economias e defender a proteção da moeda e de suas fronteiras nacionais, temos hoje um mundo em ebulição. A Rússia querendo expandir suas fronteiras, na ânsia de retomar antigas repúblicas soviéticas como, Ucrânia, Estônia, Letônia, Lituânia com receio do avanço da União Europeia e países que fazem parte da OTAN a suas proximidades. O desejo de Putim é que estes países sejam uma espécie de zona neutra, um colchão de ar separando a Rússia do leste da Europa o que possibilitaria uma reação defensiva mais rápida em caso de guerra. Os conflitos no mar da China entre Japão e China na disputa de ilhas estratégicas estão por ora, levemente adormecidos. A China reduziu seu crescimento do PIB a 7%, c...

THE NEW DRIVERS OF EUROPE’S GEOPOLITICS

Imagem
THE NEW DRIVERS OF EUROPE’S GEOPOLITICS For the past two weeks, I have focused on the growing fragmentation of Europe. Two weeks ago, the murders in Paris prompted me to write about the fault line between Europe and the Islamic world. Last week, I wrote about the nationalism that is rising in individual European countries after the European Central Bank was forced to allow national banks...Read More at link below http://rotterdamweek.com/2015/01/29/the-new-drivers-of-europes-geopolitics/

CARRIER OR OPERATOR LIABILITY INSURANCE

Imagem
CARRIER OR OPERATOR LIABILITY INSURANCE       The underwriters can subrogate on behalf of the insured on the events of claims or loss. The underwireters Will assume all liabilities and payment of the claim, thereupon, they shall be entitled to acting on behalf of the insured and regress against  those who gave cause to the damages, according to Brazilian civil Law. Lets take as example the fire occurred in whatever wharehouse port, where defined goods are stored. The goods stored in port areas, mainly for  imported purposes  waiting the usual procedures for Customs clearance, or be removal to the bonded warehouses. While in port or warehouses, cargoes must be handled by ports operator only inside the port yard, the international transport insurance Will cover the cargo upto the discharge of goods at the destination port( asper INCOTERMS)henceforth, the warehouse trustee Will assume all responsabilites on the cargoes in their custody up t...

FRENCH JEWS MOVING BACK TO ISRAEL

Imagem
Following the recent terror attacks in France, more French Jews than ever before are planning on emigrating to Israel. Life there is expensive and far from perfect, but anti-Semitism in Europe, say many, is becoming intolerable. El Al Flight 324 landed a full three hours ago, but Lucie Podemski is still waiting for her father to emerge. She is sitting in a café in the Tel Aviv airport along with a balloon she brought along for the occasion. "Welcome," it says. Suddenly, she receives ....READ MORE http://www.spiegel.de/international/world/jewish-immigration-to-israel-from-france-rising-after-attacks-a-1015014.html

FLUXOGRAMA DE EXPORTAÇÃO / EXPORT FLOW CHART

Imagem
FLUXOGRAMA DE EXPORTAÇÃO / EXPORT FLOW CHART Para aqueles que operam com comercio exterior, tais como Exportadores, Importadores, Agentes de cargas, NVOCC, Operadores Portuários, Trabalhadores portuarios avulsos, Despachantes e outros intervenientes no processo de despacho aduaneiro. O diagrama abaixo, mostra um perfil das operações de exportação, tendo como exemplo uma exportação hipotética de sacas de cafe em containers na modalidade venda "FOB". Importante ressaltar que nesta modalidade, a entrega da mercadoria corre por conta e risco do exportador até transpor a amura do navio no porto de embarque designado. Embora não pague o frete nem o seguro maritimo, existem outras despesas que o exportador terá que arcar, tais como: custo com o transporte interno, ovação da mercadoria e transporte até o porto de embarque, pagamento ao despachante para proceder com o despacho junto à Alfândega, tarifa do Siscomex, possíveis custos de capatazia, caso o despacho da mercadoria caia ...